Frihetsdressyr

19:12:52 2010-08-10
Det har hänt ganka mycket och ganska lite sen jag sist skrev.
Igår så gick jag ner på morgonen och fick höra att farfar har fått åka ambulans till sjukuhset. Så jag var ganska så ledsen igår för jag tror att det var sista gången jag såg honom i helgen :/ Hoppas bara att jag har fel.
På dagen för att ha tankarna på annat håll var jag i stallet och tog kort när några i stallet tränade Dressyr för Anna Björkman. Fick några riktigt bra faktiskt ;)
Emellan träningarna red jag min lilla polle i skogen. Skönt att bara släppa allt och få vara ensam och kunna slappna av!

I dag gick jag upp vid 10 och gjorde mig i ordning för att åka till stallet.
När jag hade kommit dit gick jag bort med Mysan till hagen, Mysan skulle länma Roxane i hagen.
Min lilla Älskling kom och mötte mig idag :)
Jag gjorde i ordning henne och satte upp, barbacka i grimma.
Skrittade bort till paddocken men Mysan och Linnea som skulle ta kort ;)
När jag hade ridit fram ordentligt tog vi bort tyglarna och red lite Frihetsdressyr ;)
Tänkte lägga upp lite kort sen också. Det var så himla härligt! Jag tror att med lite tålamod så kan hon klara allt som jag vill. Det är inte många hästar men kan lita så på som jag gör med Willow. Jag säger inte att Willow inte kan busa för tro mig, det kan hon xD Hon har bockat av mig många gånger och stuckit iväg när man har ridit ut och sånt men hon är verkligen en ponny man kan lita på om man känner henne ;)
När vi hade ridit färdigt så provade ajg att rida tillbaka i abra grimma utan tyglar och det funkade hur bra som helst! Hon stallde till och med upp ordentligt på stallplanen!















Det får vara allt. Puss♥






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback