Bråk

20:28:41 2010-08-03
Vaknade vid kvart i 11 i dag för att jag inte kunde somna igår, så jag låg nog och läste till 2 någon gång xD Men boken var också så himla bra så jag kunde inte lägga ner den, den skulle ha fått vara lite längre för jag har redan läst ut den. 2 dagar, asså jag tycker inte om att läsa, men om det är en bra bok så kan jag inte sluta xD
När jag hade vaknat till började jag läsa igen och kunde inte sluta förens klockan var 12. Då blev jag tvungen att gå upp. Jag gjorde mig i ordning och satte mig på moppen och började åka mot stallet. När jag kom fram var det bara bella där som stod och borstade Millan. Jag pratade men henne en liten stund och gick sen bort mot hagen för att hämta Willow. När jag skulle gå ut från hagen med henne så kom Elli på väg från bussen mot stallet, så då fick jag lite sällskap ;) Hoppade upp på Willow 40 min senare och red ut en skrittsväng i skogen, för att sen bråka på gärdet med lite dressyr. Gick inge bra alls i dag, hon ville inte alls göra som jag sa. Så jag blev riktigt sur tillslut. Efter 1 timma så var både Willow och jag genomsvettiga av vårat bråk som fortfarande inte var över. Tillslut så fick jag henne att börja söka sig neråt och då fick det räcka för i dag. Farten var det inga problem med i dag men det var bara det där med att arbeta, det lät inte så jätte bra i Willows öron. Men i morgon ska vi försöka igen och se om det går bättre, annars så får vi väl kämpa på tills det går igen, vi har klarat det förut och vi ska göra det igen.♥
När vi var klara så började vi skritta mot stallet helt slut båda två, Kravlade ur sadeln som hade fastnat på mitt arsle, och gick in i stallet. När Willow hade fått sin havre och blivit avsvampad så började jag stretcha hennes ben, hon kommer ha en rejäl tränings verk i morgon annars, så om vi ska klara ett sånt pass dressyr till så är det nog bäst om jag stretchade hennes ben xD När hon väl var ute i hagen så började jag åka hemmåt igen, när jag hade kommit in i Askersund så började min moppe låta som en motorcykel igen så jag åkte bort till all cervis. Han som jobbade kollade på mig när jag kom som om jag var knäpp, jag har verkligen blivit stammkund där på sistone xD Men den här gången var det inget med oljan, avgasröret hade lossnat -.- Så det var bara att ställa mopopen där och gå hemmåt. När jag hade kommit en bit så kom jag på att johan och pappa var iväg och golfade och jag hade hemnyckeln på nyckelknippan jag hade gett till han som skulle kolla på moppen -.- och mamma jobbade ju såklart så jag kunde inte komma in. Men som tur var va grannen som har en nyckel in till oss hemma, så jag kunde komma in iallafall.
Nu sitter jag här i min säng och funderar på vad jag ska göra medans jag såklart lyssnar på musik, kag funderar faktiskt på om jag ska börja läsa om jag kunde drömma för 5 gången igen xD men dom är också såna himla bra böcker så jag kan abra inte sluta läsa dom, det känns lixom tommt utan dom xD

Nej nu ska jag gå ner och ta något att äta eftersom jag knappt har ätit något på hela dagen.

Puss♥

funkar det?<33333333333

2010-08-05 // 06:30:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback