Motorp

15:20:08 2010-09-02
Gick upp vid halv 6 i dag som vanligt. Gick mycket snabbare att göra sig i ordning i dag för det var mjukisbyxor och mjukiströja som gällde idag. Vi skulle till Motorp (utanför Östansjö) för att lära känna varnadra bättre. Det va faktiskt ganska kul ;D Blev väldigt många lyft och mycket närkontakt ;) Man skulle upp för en 3 meter hög vägg utan något att sätta fötterna på. Bara med hjälp av varandra skulle alla upp. men vi klarade det faktiskt ;D När vi skulle ner igen så skulle man få hoppa 2 meter ner men det klarar jag inte med mina knän så killarna föreslog att dom skulle ta emot mig och lyfta mig ner men då hämtade läraren en stege xD Ville väl inte att dom skulle bryta något pga mig xD Sen skulle vi gå på ''skidor'', och stå på en stock och flytta på oss utan att nudda marken. Blindbock var det med också. En gren var att man skulle få egenom alla genom ett ''spindelnät'' i olika hål för varje person. Jag fick såklart ett hål högt upp så då va det bara att bli lyft över. Men jag kom igenom tack vare dom i min grupp ;) Vi skulle också över en ''eltråd'' (ett vitt rep) som man inte fick nudda, men det klarade vi också tillslut ;)
En sista gren var att man skulle gå över ett ''träsk'' utan att nudda marken. efter väldigt mycket närkontakt och mycket balans kom alla över till andra sidan ;) Man hade två plankor att gå på som man kunde flytta mellan några lådor så att alla skulle lyckas komma över. Vi var inte sådär jätte duktiga på nåt av det, men vi fick för oss att göra om ''eltråden'' och då gick det skit bra med den ;) Sen var det dags för korv och festis innan en brännbolls match mot SP1A. Dom vann såklart, dom är idrottsprofil klassen så vad kunde man vänta sig?, men nästa gång vill vi ha en estet utmaning så att vi kan vinna något ;)
Det känns nu som att jag har hamnat i en ganska bra klass i alla fall. Kändes lite konstigt i början men nu känns det ganska bra :)
I dag blir det inget stall för jag måste plugga till provet vi har på tisdag och sen måste jag göra en estet läxa till på onsdag, det är ändå skönt att få allt gjort :)
Vid 5 sen ska jag gå ner med Caesar till vetrenären så att han kan få vaccineras igen, får se hur det går ;) Ska nog också passa på att väga honom för det är inte lika lätt att lyfta honom längre xD
I morogn blir det nog inget blogg inlägg för jag och Mysan ska ha filmkväll. Men håll koll i fall att ;)
Nu ska jag ta och sätta igång med läxorna.
Puss♥


slänger in En bild från förra vintern på mig xD


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback