En dag kvar

18:47:12 2011-04-28
I morse var det väldigt lockande att ligga kvar i sängen! Den var varmt under täcket men inte i rummet -.- Men jag hävde mig upp i alla fall och åkte iväg mot bussen. Första lektionen var historia. Under hela lektionen var jag nära på att somna så jag kommer inte ihåg så himla mycket från den... Sen var det engelska där vi övade lite inför nationella. Sen var det ensamble där vi skulle jobba med låten vi har fått som ett nationella. Jag kom inte på vad det heter just nu xD När Mysan och jag kom in i musiksalarna så sitter Daniel och spelar what are words på piano! först trodde jag det var en annan låt men eftersom jag tycket att den är så bra så kom jag på bara efter en liten stund att det var den ;) Efter ensamblen var det lunch och sen matte. Sen var skoldagen slut och det var bara att åka hem ;)

När jag kom hem kastade jag i mig en macka och sen bar det av till stallet. Idag red vi lite dressyr i paddocken. Eftersom det var sol så tänkte jag att jag skulle rida i linne för att få lite färg. Men den enda färg jag fick var röd på armarna för att jag blev kall om dom -.- Sommaren är skit jobbigt för alla blir så bruna och sen kommer jag krit vit i ansiktet -.-

I alla fall tillbaka till ridningen. Höger varv var Tracy jätte duktig i i alla gångarter. Men vänster var det lite mera kämpigt men tillslut gick det ganska bra :) Med tanke på att jag bara har ridit dressyr på henne två gånger innan så är jag nöjd :) Hon blev väldigt trött mot slutet med det var ju varmt för henne! Hon var ganska svett när vi var klara så jag tänkte att jag skulle spola av henne i spolspiltan. Jag leder henne dit och får in framhovarna på henne sen tar det tvärstopp -.- Så vi vände och gick tillbaka för att ta precis samma väg igen och den här gången komma in i spolspiltan. Vilket vi gjorde :) Snacka om att hon fick berömm! När hon väl hade kommit in så stod jag och pratade med henne hela tiden så att hon inte skulle få för sig något när jag började spola. Men det var bara lite läskigt men hon stod ändå ganska still :)

Nu ska jag lägga fram klder tills i morgon och sen ska jag försöka plugga lite. Vilket inte går när det är historia för nar man har läst en sida så kommer man inte iåg något av det som man har läst!

Puss♥




Såhär brun lyckades jag bli förra sommaren!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback