Pigg som satan!

16:35:47 2011-08-20
Nu är jag hemma efter att ha ridit Sonette. Vi red som sagt en sväng i skogen. Vi hiitade till och med en ny väg som är perfekt om man inte vill rida så jätte långt! Sonette var jätte pigg fast jag satt på ryggen som är ganska försotrför henne! Om hon hade fått som hon ville så hade vi travat hela vägen!

Vi övade lite på ormen vilket hon börjar bli jätte duktig på i traven! Så i morgon funderar jag på om jag ska rida dressyr, vi ska i alla fall jobba som om vi red dressyr.

Det är så kul att se Sonette nu för hon har blivit så fin i kroppen! Det är inga ben som sticker ut och halsen börjar bli jätte maffig! Hon börjar bli rikigt fin! Hon har nu lite längre man vilket gör att halsen ser ännu maffigare ut när man göra ardennerfläta på henne! Hon är också rund och fin över rumpan. Även fast hon inte blir riden så himla mycket så är hon ändå jätte fin om magen!

Jag stod också och borstade Tracy i hagen. Hennes ena bakben är dubbelt så tjockt som det ska vara. Hon hade också fått världens sår i ena ljumsken. Stackaren! Hästarna hade fått stå inne i natt vilket kanske skulle vara lite skönare för Tracy men hon verkade stelare då sa Calill så de ska få fortsätta gå ute och sen får vi hoppas på att hon blir bättre annars så skulle Calill ta ut vetrenär! Hon hade pratat med en redan men Tracy skulle abra ta det lugnt så länge så får vi se sen. Hoppas hon blir bättre!

Tracy♥




Sonette för någon månad sen♥ (hon är ännu finare i kroppen nu!)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback