Röd

21:05:24 2011-08-03

Vid lunch i dag åkte mamma, pappa, Caesar och jag till koviken och solade och badade. Jag kom i två gånger och det är endå vättern! Det var superskönt i vattnetn! Vi var där ungefär två och en halv timme. Jag blev super röd! Det är helt sjukt! jag brukar inte bli solbränd så himla lätt! Men det är bara kul, till och med jag kanske lir lite brun i år ;)

När vi kom hem åkte jag och handlade lite till maten vi skulle äta och lite till pappas födelsedag som jag inte kommer skriva vad ifall han skulle läsa min bolgg. Det förstör överraskningen lite ;) (ingen aning om hur det stavs!) När jag sen hade ätit så var det dags att åka till stallet. Pappa var snäll och skjutsade mig dit.

Först gick jag och Freddie och hämtade hästarna i hagen. Oskar, Freddies lillebror ville också följa med vilket bara var trevligt. Vi fick gå runt hela hagen innan vi hittade hästarna i skogen.

När vi tog in dom såg jag att Tracy hade fått en skitfrän grej på sin hov. Hon hade ju slitit bort sin sko så hela hoven var ju trasig. Så hon hade fått som plast eller vad man ska kalla det på hoven så att hon kunde få en sko och slippa ha ont! Skitsmart! Men man får inte rida henne förrän på fredag så nästa vecka ska Freddie och jag rida ut.

Väl inne i stallet kom Josefin och John, Freddie och Oskars kusiner in i stallet också så jag hade ullt hus! Josefin är 8, Freddie 7, Oskar och John 6. Lite stökigt blev det men när jag sa till dom ordetligt gick det hur bra som helst! Sen fick Freddie rida i en halvimme och sen var det dags för de andra att få prova att rida. Jag ledde dom runt eftersom de inte har ridit så mycket och tycket fortfarande det är lite läskigt. Men de fick rida en liten stund untan grimmskafft vilket var uppskattat av alla :)

När John hade ridit som var sista tog jag in Sonette och gjorde i ornding henne. Sen kom pappa för att hämta mig. När han kom så släppte jag ut hästarna och mockade åt dom och sen var det dags att åka hem.

Så nu är jag hemma och ska alldeles strax hoppa in i duschen.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback