Var dig själv

18:40:42 2011-08-17
Jag har tänkt mycket på hur kändisar och modeller sätter standarden för hur en "normal" person ska se ut och vara. Kändisarna och modellerna är ofta folks idoler och då tar man efter och försöker bli så smal som dom ha så fin hy som dom. Vilket inte gör så att man mår bra tillslut för man är inte längre sig själv...
Så alla som kollar på andra och tänker: "sådär vill jag också se ut" och "såndär vill jag också ha" Försök i stället att vara den du är och inte ta efter andra. Jag har altid varit en sån som vill vara som andra och har skjutit mig själv åt sidan. Sen ett år tillbaka skulle jag inte vågat göra något av det som jag vågar i dag! Jag har hittat mig själv även fast jag inte är nöjd med hela mig. Men jag är ändå mig själv och om jag själv vill fixa så att jag ser ut som jag vill, inte hur någon annan sätter standarden för att man ska se ut, så mår man tusen gånger bättre än om man skulle göra det för någon annan!

Så dit jag vill komma är: Våga vara dig själv! Då kommer man längst i livet och mår mycket bättre som person!

If you lose yourself, your courage soon will follow, so be strong tonight... remember who you are







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback