2,5 år!

15:17:35 2011-02-18
Jag kom att tänka på det att det bara är 2,5 år innan vi går ut skolan! Då börjar det riktiga livet som vuxen! Man får en riktig utbildning, man kanske får flytta, man kommer skaffa sig ett helt nytt liv. Det är ganksa sorjligt faktiskt. Jag vill att gumnasiet ska vara en lycklig tid, och jag ska börja kämpa för att få den till en lycklig tid också. Jag fyller snart 18! Det är snart bara ett år kvar! just nu vill jag bara att tiden ska stanna och att allt kan vara som när man var liten! Då fanns det inga bekymmer. Det enda som var jobbigt var när man inte kunde hitta rätt docka. Nu är det nya bekymmer. Man har alla läxor alla grejer hemma som man ska städa, allt annsvar. Det är väl kul att växa upp men bara inte så fort. Det är svårt att veta redan nu vad man vill bli. Vart man ska bo. Hur man ska leva. Allt det kan man välja senare. När man är ung ska man bara få leva.
Jag vet att det känns lite tidigt att tänka på men det är faktiskt snart sommarlov! Så som alla vill att man ska vara förberedd känns det inte som att man bara är 16 år! Om man skulle vara typ 30 kanske man skulle veta litemer hur man ska leva och vad man ska bli, men när man är 16 är man fortfarande en ungdom. Allt känns så tidigt att bestämma redan nu!

Lite djup måste man få va ;)
Puss♥


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback