Hemma

21:31:57 2011-07-24
I morse vankade jag vid tio och gick upp och gjorde mig i ordning. Sen vid halv ett var det dags att åka till jobbet. Idag var det ett fyra timmars pass från ett till fem. Det var sjukt mycket folk hela dagen!

När jag hade jobbat klart så kom pappa och hämtade mig och vi åkte hemmåt. När jag sen kom hem så bytte jag kläder och satte mig på moppen och styrde mot Lotta. När jag kom fram till henne började det regna. Men vi åkte till stallet i alla fall i hopp om att det skulle klarna.

När vi kom fram så regnade det fortfarande så vi tog in hästarna och satte på dom varsitt fleece täcke så att dom skulle torka lite. När vi hade väntat ett tag så började vi göra i ordning dom för dressyr. Vi hade då också gett upp hoppet om en torr ridtur.

Tracy var väldigt fin i formen i dag och jobbade bra med hela sig. Galoppen därimot var ingen hjdare! Hon hade fortfarande jätte fin form men hon ville inte riktigt gå fram och inte galoppera längre än ett och ett halvt varv. Men tillslut fick jag runt henne två varv och då avslutade vi ridpasset. Då var hon superduktig! Annars gick det jätte bra och rida! Hon har aldrig gått så fint i form och arbetat så som hon gjorde!

Jag tycker det att när det känns bra när man rider ska man avsluta passet. Om man då fortsätter att rida så kommer varken hästen eller en själv orka och då blir man bara sura på varandra och då går det inte bra alls och då slutar ridpasset i katastrof! Så jag brukar rida tills det känns brai alla gångarter. Eller om det känns bra redan från början så rider jag bara en liten stund så att man rider lite i alla gångarter och lite vägar m.m. Så att man känner sig ännu mer nöjd helt enkelt ;)

När vi sen var klara så fick hästarna stå inne med täcke en liten stund medans jag och Lotta stod och pratade. Plötsligt så hör vi något som låter som steg. Eftersom jag ofta känner mig iacktagen när jag är där själv så trir jag att det är någon på overvåningen och blir skit rädd och försöker ta mig ut genom dörren. Nen när jag har öppnat dörren så säget Lotta: Det är bara Sonette som kliar sig. Och där står jag; livrädd och påväg att fly, och sen var det bara Sonette -.- Men men ;)

Nu ska jag gå ner och äta något så ska jag nog kolla på film sen för i morgon är det jobb som gäller igen ;)

Det kunde ha varit en sån här där uppe som lät ;)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback