Sista dagen med ledigt

18:42:03 2011-06-06
i dag har jag först varit i stallet och hjälpt Freddie med Sonette. Dom fick trava lite i dag vilket funkade jätte bra! Dom var jätte duktiga båda två! Vi tog det lite lugnt eftersom det var så himla varmt! När vi var klara så släppte vi t Sonette i hagen igen så gick jag för att hämta Tracy. Idag fick det bli en tur i skogen eftersom det har varit så jälka varmt! Vi red en väg som jag red för några dagar sen men jag var inte rikigt säker på vägen. När vi kom fram till en liten gräsväg som vi skulle svänga upp på såg jag inte den med Tracy började kolla så konstigt på skogen vilket var tur annars hade jag missat vägen som var ditåt hon kollade! Sen i slutet av den vägen hade jag ingen aning om vilket håll jag skulle åt så jag chansade på vänster. Men det ville inte Tracy utan hon vände och gick åt höger! Så jag ringde till Calill och frågade om jag skulle åt höger. Vilket vi skulle! Så det är tur att Tracy vet vägarna annars skulle vi kunna hamna vart som helst! xD Vi tog det ganska lugnt eftersom det fortfarande var ganska varmt när jag red men ändå var tracy genomsvett! Så när vi kom tillbaka så svampade jag av hela henne med vatten innan jag släppte ut henne i hagen till Sonette. Jag hann också mocka, göra i ordning mat inför kvällen och sopa grundligt medans freddie gjorde i ordning Sonette. Då hade jag sparat lite tid där i alla fall. Jag får ju så himla lätt omt i huvudet när det är såhör varmt så jag har druckit litervis och försökt hålla mig i skuggan medans jag var i stallet men fick änrå världens huvudvärk! Vilket inte är så skönt men det är bara att vänja sig!

När jag kom hem så satte jag mig på altanen där jag har suttit tills för några minuter sen. Fast jag var faktiskt och handlade också. Åka moppe i klänning är inget jag rekomenderar! xD

I morgon ska jag på intorduktion på Mcdonaldsefter skolan så jag får se om jag hinner blogga något.

Nu ska jag i alla fall gå och duscha och göra mig i ordning för att åka till skolan i morgon.

Puss♥

Jag tycker den här bilden är lite frän!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback