Soligt

17:36:03 2011-06-05
I morse gick jag upp och gjorde mig i ordning för att åka till stallet. När jag hade segat rejält, eftersom jag skulle vara där vid 11, så åkte vi vid halv 11. När jag kom dit hjälpte jag Freddie med Sonette så att Sonette ska lyssna mer på henne så att hon kan rida henne. Det funkade jätte bra! Vi började från marken och Freddie fick sätta gränser så att Sonette inte gjorde precis som hon ville. Sen fick hon hoppa upp och rida runt i paddocken. Men Sonette blev så stressad när tracy var i hagen bredvid med kossorna så vi fick gå ut från paddocken och gå runt på parkeringen eller vad man ska kalla det. Det går runt som en vändplan i alla fall ;) Dom skrittade bara i dag men för att Freddie skulle få en bra kontroll så fick det räcka! Vi övade på att göra halt så länge som Freddie ville, vi styrde mycket så att Sonette gick precis dit Freddie ville. När det kändes som att det funkade bra så fick Freddie hoppa av och leda in Sonette i stallet för att göra i ordning henne för hagen igen. Idag funkade det jätte bra så om det gör det i morgon också så ska vi börja lite med traven också.

När vi var klara med Sonette så tog jag in Tracy för en ridur i skogen. jag fick hjälp av Freddie att borsta men hon är ju så liten så hon nådde precis till magen med huvudet! Supersöt! När Tracy var klar så red ajg ut på en jätte mysig sväng i skogen. Det var jätte stora stenar så vi skittade bara men det är mysigt det med! Det märks att Tracy är hemma nu för hon är mycket lugnare ute i skogen! Jag kankse till och med vågar mig på att rida henne barbacka någon dag!

När jag kom hem men tracy så borstade jag av henne och släppte tillbaka henne i hagen till Sonette. När jag hade gjort det så sopade jag hela stallet och gjorde i ordning mat till hästarna. Det var redan mockat så det behövde jag inte göra ;) När jag var klar fick jag skjuts av Calill hem.

När jag kom hem gick jag ut och la mig i solen i bikini för att kanske få lite färg! Men vi får se om det tog något, Jag tvivlar på det! xD

Det blev ett riktigt långt inlägg! Men det har hänt ganske mycket i dag ;)

Här får ni en bild från ryggen på Tracy!

Puss♥






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback