Trött

21:55:18 2011-06-25
Jag tänkte börja med att berätta om min midsommar.

Eftersom ingen i familjen hade något att göra så åkte vi ut till koviken och åt midsommar mat. Väldigt gott och mysigt! Jag fick en klockren bild på Caesar! Eller ja det blir mycket bilder ;)





Han satte faktiskt tassarna sådär själv!


Sen har vi i dag.

I morse gick jag upp vid kvart i nio för att åka till stallet. Jag åkte iväg vid kvart över tio. När jag kom till stallet så mockade jag och fixade i ordning mat. Sen tog jag med mig en bytta med pellets och gick för att hämta Tracy. Hon ville verkligen inte komma in! Jag gick runt hela hagen för att få tag på henne. Och det är en stor hage! Hon lät mig hela tiden gå två meter ifrån men inte närmade. Tillslut fick jag fram Sonette till mig så då gav jag henne pellets. Sen följde hon mig som en hund! Så då började Tracy undra vad jag hade i halden så då kom också hon fram!



Jag fick komma såhär nära!


Tillslut fick jag på grimman!




Jag tycker den här blev fin! :)


När jag hade tagit in henne började jag borsta och gjorde henne i ordning för ett dressyrpass barbacka!





Hon var hur snäll som helst att rida barbacka! Så fort hon kände att jag åkte lite åt sidan gjorde hon halt. Och om det skumpade lite för mycket gjorde hon halt. Galoppen gjorde hon inte sin vanliga väldigt rörliga utan försökte göra så lite rörelse som möjligt så att jag inte skulle tappa balansen. Riktigt snäll var hon! Det blev inte ett så långt pass eftersom hon tyckte att jag halkade snett hela tiden men vi red i ungefär 30-40 minuter :)

Sen tog jag in henne och borstade av henne innan jag släppte ut henne i hagen.
Bakom tracy har ni stallet :)








Och lilla Sonette


När jag kom hem så hoppade jag in i duschen och började göra mig i ordning för jobbet. När jag var klar så satte mamma och jag upp mina bokstäver på väggen. Och pappa satte upp min spegel. Det blev rikigt bra!





Sen bar det av till jobbet. Det var inte så himla mycket folk men jag kan heller inte säga att det var lite folk. Lite fel blev det men inte alls lika mycket som här om dagen :) Min frisör kom och sen kom mamma och handlade när hon skulle hämta mig ;)

När vi hade åkt sen så kände jag att jag var hungrig så då vände vi och köpte mat på Mcdonalds xD Sen åkte vi hem och nu har jag fastnat framför datorn. Fast jag skulle lägga mig tidigt! -.-

Det blev ett långt inlägg med mycket bilder. Men jag tycker det är roligare att kolla på bilder än att läsa lånta texter. Även fast jag läser texterna kollar jag mest på bilderna. ;)

Aja nu ska jag tvätta bort sminket och kolla på en film ;)

Puss♥


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback