Onsdag

19:51:55 2011-05-04
I morse var det väldigt svårt att gå ur sängen! Men jag släpade mig upp och gjorde mig i ordning. Väl i skolan började det med ett nationellt prov i engelska. Efter det var det kör. Vi körde igenom losing my way och lite såna grejor ;) Sen var det ensamble. Vi övade på båda låtarna för nästa vekca är det dags för lunch konstert! När ensamblen var slut så var det lunch och sen inså. På insån skulle alla visom har sång i ettan sjunga tillsammans. Eller ja lyssna på varandra. Vi började med lite uppvärmning och lite prat om hur rösten fungerar. Sen sjöng vi igenom lite lika klanger eller vad man ska kalla det. Sen sjöng några upp sina låtar. Angelica (sång läraren) Tyckte jag också skulle sjunga upp min.
Lite motvilligt men väldigt målmedveten gick jag upp och ställde mig vid pianot. Jag sjäng igenom den som vanligt fast med mycket i bakhuvudet att nu ska jag klara det här! När jag var klar så skulle de andra säga vad de tyckte. När de sa att det var skit bra så började jag såklart gråta xD Jag blev jätte glad helt enkelt! De trodde inte att jag var så bra, Så det är ju possitivt ;) Sen sa dom att dom trodde inte jag skulle klara att gå upp så högt precis efter att ha sjungit lågt. De sa också att det inte syntes att jag var nerrvös. Vilket var väldigt bra gjort med take på att jag skakade! xD Jag fick ingen kontroll över mina ben tillslut som bara skakade! Men de sa att det inte hördes på rösten som tur var! Så nu har jag det gjort och nästa gång jag sjunger inför folk kanske det är på en lunchkonsert ;)

Efter insån var det idrott och som vanligt bytte jag om och fick sitta ner mesta av tiden. Så idrotts lektionen var lätt xD När den var slut så bytte jag om och gick bort till musik sakarna och övade på Sarah men min ensamble grupp. Vi har kursprov i morgon och då måste den gå lite bra att spela i alla fall!

Efter det åkte jag hem och när jag kom hem var det bara att vänta på mamma och sen åka iväg till frisören. Så nu är jag nyklippt ;) Lite skönt att inte ha slitet hår!

Nu ska jag gå ner och äta vilket jag inte har gjort sen lunchsen xD

Puss♥


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback