Övningskört

09:48:29 2011-11-03
I morse gick jag upp vid sju då som jag skrev igår. Jag fick sen skjuts till körskolan.

Det gick mycket bättre att köra än vad jag trodde att det skulle göra! Bilen var väldigt lättkörd! Körkoleläraren sa att ajg bara kommer behöva ta två dubbellektioner så kommer jag kunna köra upp sen! Men jag måste ju klara av teorin också! Det känns som att det inte kommer bli lika lätt när det är dags för det!
Jag fick köra runt i stan, parkera, kolla om jag kunde lite regler, backa runt ett hörn, fickparkera, köra storavägen, köra med ecodriving och visa det jag kunde helt enkelt. Eftersom det var första lektionen så skulle hon bara kolla av vad jag kunde.

Det gick bättre än jag trodde och jag vat inte så himla nerrvös när jag väl satt där som tur var. Jag var nog mest rädd för att jag skulle få motorstopp och hon skulle säga att jag skulle behöva ta minst 20 lektioner! Men så blev det ju inte, inget av det hände som tur var!

När vi var klara skulle jag köra våran bil hem och vilken skillnad!! Våran bil är skit tung att köra i jämnförelse med körskolans!!

Nu ska jag i stället sätta mig på mammas cykel och cyckla bort till stallet och rida ut i skogen. Det blir nog bara skritt i dag, det känns som att jag behöver det!





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback