Biobiljett!

13:09:48 2011-10-29
I morse vaknade jag av att min chef ringde och frågade om jag kunde jobba i dag. Så i dag ska jag jobba 17-21.
När jag ändå var vaken så gick jag upp och gjorde mig i ordning för att åka till Mysan och rida Nova. Eftersom Mysan är hos sin mormor och morfar.

Mamma följde med och tog kort så det kommer lite längre ner.

Jag red på banan i dag. Men Nova var lite sur och ville inte fatta galopp så hon hoppade runt lite för att slippa. Och jag på barbacka gled ganska bra på henne i dag för hennes päls var så himla glansig och fin! Så jag riskerade inget utan provade att fatta galopp i skogen i stället vilket var mer uppskattat med öronen frammåt!
Jag såg på en bild nu att hon stegrade lite när hon hoppade runt! Inte bra Nova! Men eftersom jag inte fortsatte att försöka fatta galopp så ver det ju lugnt :) Vi red i ungeför en halvtimme eftersom hon håller på att sättas igång. Så lite trav i båda varven, mest skritt och en kort galopp ute! Precis lagom!

Här kommer lite bilder

Hon är riktigt fin "lilla" Nova! Hon går ju lite si så där men nu är jag inte van att ride henne!












Och sen ville hon inte fatta galopp xD


I skogen gick det bättre :)




Och såhär såg jag ut i rumpan efter xD Mina ridbyxor brukar vara svarta ;)






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback