Mitt fotointresse

00:43:33 2012-04-09

Jag tänkte skriva lite om mitt fotointresse. Kanske är lite kul att läsa om :)

Jag har nog alltid tyckt det har varit kul att ha saker på kort men aldrig riktigt velat tagit de själv. Förrän jag bestämde mig för att samla ihop till en systemkamera. Innan jag hade den hade jag en liten rosa digitalkamera som ofta var med innan den gick sönder.

När jag hade skaffat min Nikon D3100 så ökade mitt fotointresse enormt! Kameran var med överallt! Jag tycker om att försöka fånga ögonblicket och få ett medelande tryckt på bild. Så att det varar. Jag tycker däremot inte om "flygplansbilder". Alltså bilder som är tagna alldeles för högt uppfrån! Man ska komma ner till nivån på det man ska fota. Då blir bilden bäst! Om man nu inte har en bild som passar bättre uppifrån. Det finns ju såna tillfällen också.
Ut lite på fel spår.
Jo sen jag skaffade systemkameran har, som jag sa, mitt fotointresse ökat enormt. Och jag tar inte bara bilder på saker som händer utan jag fotar mer "konstnärliga" bilder. Nu säger jag inte att de är as bra utan att de har ett mer stilrent utseénde aller vad man ska kalla det.

Det jag tycker är roligast är nog att försöka fånga känslan på bild. Känslan som finns när jag tar kortet.

Just nu har jag inte tagit så mycket kort. Det är nog mest för att jag vill ha ett annat objektiv. Jag kan liksom inte göra så mycekt med originalobjektivet. Vilket är lite synd! Och nya objektiv kostar ju skjortan! Så när jag får lust att fota får mitt original helt enkelt duga!

Jag kan få ryck ibland och vilja fota hur mycket som helst! Och för att få insperation kollar jag ofta på Weheartit.com. En väldigt bra sida när det göller sånt!

Här är några bilder jag är riktigt nöjd med!



























Ja det var några av de många bilder jag har tagit!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback