Food

18:25:43 2012-02-03

Nu sitter jag i köket och väntar på att potatis klyftorna ska bli klara i ugnen så att jag kan börja steka kött och göra sås ;) jag är inte den bästa på att laga mat men övning ger ju färdighet :) så det är bara jag övar, och jag har ju lång tid på mig att öva. Göra mat efter recept går jätte bra men om jag ska göra från eget huvud kan jag inte göra något avancerat ;)

Caesar var hos veterinären i dag för han har börjat halta. Dom kom fram till att han har en infektion i en muskel, tror jag det var, efter att ha sträckt sig bär han har lekt. Så våran bjässe som behöver två- tre timmars promenader om dagen kommer knappt få röra på sig alls. Stackaren!! så bär han blir bra kommer han ha massor av energi ;)
Förut när jag skulle ge honom mat så ställde jag upp tallriken på en bunke så att han skulle slippa böja sig ner så långt för han får så ont i benet. Hoppas han blir bra snart! Jag tycker inte om att se honom såhär! Han ser så ynklig ut! Det synd verkligen på honom att han inte mår bra :( men han kommer bli bra om han får vila så då kommer han bli sig själv igen!

Eftersom det var sista dagen på praktiken i dag så fick jag med en Ica kasse med massor av saker i! Jätte snällt! De tyckte också att jag skulle söka sommarjobb där men vi får se ;) det har i alla fall varit en jätte bra vecka som har gått jätte snabbt!

Nu ska jag fortsätta med maten :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback