Morr

18:26:06 2012-02-13
Imorse när jag kom till skolna tidigt för att öva ensamble med min grupp så var alla salarna upptagna av ettorna och tre av fyra var där. Så vi satt i datasalen och lyssnade på en andra låt vi ska spela. Sen var det engelska och geografi. Sen lunch vilket var händelserikt kan man säga! Lite smått pinsamt!
Jag och Lotta satte oss vid ett litet bord där det stod en bricka utan människa och tallrik men vi drog slutsatsen att personen hade gått från maten. Så vi satte oss. När vi hade suttit i några minuter kom det en kille och satte sig med sin tallrik vid vårat bord. Både Lotta och jag blev knäpptysta och åt snabbt som satan och gick sen därifrån! Vi tog ju hans bord! Som sagt pinsamt!
Efter maten var det företagsekonomi och alla var väldigt trötta så det var lagom flummigt! Tobias (ftgekonomi läraren) Drog skämt om titanic vilka var ganska dåliga men eftersom vi var trätta så blev det skitkul!
"Vad var det sista de åt på titanic? Isbergssallad!" Hahah!

Sen var det gemu. Vilket slutad med att jag kokade av ilska! Vi skulle planka en hel låt från noll. Vilket inte är helt lätt. Först ska man leta reda på grundtonen, sen ta ut skalan, lyssna om skalan passar, ta ut akorden till skalan, sen lyssna sig till vilka akord som används när. Inte helt lätt! När jag hade fått ut tre akord så var Ellen och Lucas som satt bredvid mig halvvägs genom låten -.- Bra man känner sig då -.-



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback