Framtiden

21:16:47 2012-05-13

Jag har tänkt ganska mycket på vad jag ska göra när jag har gått ut gymnasiet. Jag kommer i alla fall ta ett halvår/år till att jobba och resa. Sen tror jag att jag ska läsa vidare till något som jag inte har bestämmt än. Det är ju ett bra tag kvar så jag har ingen brådska men jag är inte närmare mitt val nu än jag var för två år sen då det var dags att välja gymnasium. Jag har funderat mycket på att bli polis. Det tror jag att jag skulle tycka var ganska kul. Antingen ridande polis eller hundförare. Båda verkar jätte kul! Men sen tror jag inte att mina knän skulle klara det och där sprack den idéen. Vilket är ganska synd för det är något jag har funderat mycket på.
Den är det också det där med inredning. Kanske en sån där som förbereder husen innan de ska visas. Det skulle nog också vara kul. Eller kanske öppna en engen inredningsbutik. Något litet och mysigt. Eller kanske något med foto. Jag älskar ju att fota. De idéerna är de jag har. Jag vill också gilla det jag håller på med. Jag vill kunna se fram emot att gå till jobbet. Jag har ju ett år kvar innan jag går ut trean och då måste jag vara närmare mitt svar än jag är nu. Men än så länge kan jag nöja mig med det svaret jag har skrivit.
Visst jag kommer ta en tid ifrån skolan för att verkligen bestämma mig men det är ju bra om jag har någon liten aning om åt vilket håll jag ska. Det är så himla svårt att veta vad man vill göra i resten av sitt liv liksom. Jag är bara 18, men jag ska redan vara redo med en plan som kommer att visa hur resten av mitt liv kommer se ut. Vilket man måste tänka ganska länge på innan man kan vara helt säker.
Sen kanske man tror att man är saker men när man har följt den vägen kanske man kommer på att det inte alls var något för mig. Då är det ju bara att börja om. Men man har sammtidigt missat förmodligen några år som man inte kommer få tillbaka. Så därför vill jag vara gansa säker på vad jag ska välja. Vilket jag också tycker är svårt!

Jag skulle kunna hålla på i evigheter och skriva om framtiden. Men sen kanske jag inte vill ha bestämmt fär mycket heller. Det kommer ordna sig även fast jag itne har någon jätte plan just nu. Det ä'nns ju ändå bra att ha en liten plan. Ha någon sorts idé om hur jag vill att just min framtid ska se ut. Även fast det är svårt.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback