Helvetes jävla förbannad!

21:49:09 2012-09-29
 
Igår på förmiddagen skulle jag rida Ljufur. Jag åkte till stallet och mockade, fixade höpåsar, vattenhink och kraftfoder. När jag var klar så gick jag ut för att hämta ljufur i hagen. När jag hade satt fast grimmskaftet och vi hade kommit två meter från utgången så tvärnitar han och vägrar gå frammåt! Jag smackade på honom men då började han backa i stället. Jag försökte med hjälp av grimskaftet på rumpan att få honom framåt men då fick han panik och backade ännu mer. Efter en timme, lera upp till knäna, tårar som sprutar, ilska så att jag kokade och världens träning för armarna gav jag upp! Jag ger aldrig upp och låter hästen vinna annars eftersom den då får övertag men jag orkade inte mer! Jag var så jävla förbannad på honom så jag satte mig i bilen och åkte hem i stället för att vara kvar i hagen hela jävla dagen!
Det är sällan jag blir så förbannad så att jag skakar och gråter så att jag inte får luft men det här var ett sånt tillfälle! Fy!
 
När jag kom hem så duschade jag mig och försökte lugna ner mig lite innan Andreas kom och hämtade mig. Då åkte vi till mcdonalds och åt innan vi åkte hem till honom. Sen resten av dagen kollade vi på film och tog det lugnt! Andreas kan alltid få mig på bättre humör! <3
 
Vi la oss vid tolv för att sen gå upp 9.40 för att hinna vara klar tills mamma kom och hämtade mig för att åka till Örebro. Andreas skulle vara med en kompis så han stannade hemma.
Så i dag blev en riktig tjejdag! Jag fick med mig lite vettigt hem också. En jacka som mamma och pappa köpte åt mig, två halsdukar, nagelfilar och en blomma. En jätte söt mini orkidé! Jag brukar ha jäte svårt för att hålla blommor vid liv men nu ska jag verklingen försöka!
 
Nu på kvällen har jag inte gjort något alls! Så himla tråkigt men ändå skönt. Jag är ju liksom aldrg själv länge! Vilket gör att jag saknar Andreas ännu mer när han inte är i närheten!
 
Nu ska jag kolla på ett avsnitt av Glee och sen får vi se ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback