Jobbar jobbar jobbar

14:11:36 2013-08-20

Idag har jag hunnit med riktigt mycket och klockan är inte ens tre! Jag har gått långpromenad med Caesar i Harge uddar, jag har bakat två sockerkakor, jag har städat hela köket, jag har dammsugit hela huset och nu gör jag mat åt mig. Sen ska jag sätta mig ner och ta det lugnt tills klockan fyra ungefär då ska jag skala potatis tills mamma och pappa kommer hem. Sen vid halv sex ska jag åka och jobba. Även fast jag är ledig på dagen betyder det inte att jag sitter och slappar! Jag tycker att mamma och pappa jobbar på dagen och kan då komma hem till ett fint hus i stället för ett hus som de då också måste ta hand om när de kommer hem. Nu kan de i stället ta det lugnt efter en jobbig dag på jobbet.

Många har ju börjar skolan den här veckan. Vilket känns ganska konstigt och panikartat eftersom jag inte gör det! Men samtidigt ganska skönt för då hinner jag så mycket annat! Och eftersom jag var ganska skoltrött det sista halvåret så är det ganska skönt att slippa åka iväg! Samtidigt som det känns super konstigt att Johan gick upp till skolan i morse och inte jag! Men så är det väl att bli vuxen. Ingen trygghet längre!

Jag är så glad att det här inte är jag det här året!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback