Väntar

21:09:05 2013-02-19
Just nu sitter jag och väntar på Andreas som ska komma till mig så fort hans mamma är hemma med bilen.
När jag sitter jag väntar började jag tänka väldigt mycket på allt som har med balen att göra. Hur jag ksa ha håret, vilka skor jag ska ha, tänk om klänningen inte passar, hur jag ska sminka mig, ja allt sånt där. Vilket får mig att inse hur grymt mycket det är som ska göras innan både balen och studenten! Det är nästan en liten panik känsla som smyger fram.
Måttbandet som jag fick av mamma som jag klipper av en cm för varje skoldag krymper mer och mer varje vecka. Allt börjar kännas så verkligt. Jag kommer sluta skolan. Tryggheten jag har av att veta vad som kommer hända nästa dag kommer itne finnas kvar. Ska jag jobba, vad ska jag jobba med, vad vill jag bli, vart ska jag bo. Det är så mycket som händer på en gång!
 
Tumblr_mi0gw5fjkq1s46rl6o1_500_large


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback