Perfekt?

19:29:36 2013-01-21

Jag har alltid funderat mycket på det här med hur man ska se ut för att vara snygg. Man ska vara smal, man ska ha långt hår, man ska ha felfri hud och så vidare. Om det inte hade varit någon sliskig man som hade sagt vad som va snyggt och inte för förra 100 år sen hade vi nog inte haft de värderingarna om utseendet som vi har i dag. Ingen är helt perfekt. Men vad är perfekt egentligen? Jag tycker att man är perfekt så länge man är sig själv. Originalet. Man ska inte försöka efterlikna någon annan bara för att man inte är nöjd. Tycker man inte att man har långt fint hår, låt det växa ut, färga det inte som en galning, sätt i stället upp det i en Toffs och låt håret vara ifred. Eller om man tycker attan är tjock, ät mer rätt och börja rör på dig. Inte fin hud nog? Köp något som gör så att du får fin hud! Man kan alltid ändra det man inte är nöjd med. Men man är alltid finast som man är. På sitt egna sätt. Det är det som är det fina. Alla är olika! Om jag skulle möta någon som såg exakt ut som mig skulle det va mer skrämmande! Man ska vara sin egna person. Då är man perfekt!

"Var dig själv, alla andra är redan upptagna"



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback