Baddag

00:21:26 2013-07-25

Idag var jag och Caesar iväg och badade på morgonen. Eller ja Caesar badade och jag fick kasta frisbee (har ingen aning om hur man stavar det!) när han hade plaskat runt en halvtimme så tyckte jag att vi skulle åka hem. Det tyckte inte Caesar så på sista bilden ser ni resultatet av att få in honom i bilen!

När vi kom hem åkte jag och handlade innan jag bara slappade tills Lotta kom hit. Då åkte vi mot sandor för en lugn tur i skogen. När vi hade mött en timmerbil, gått tio meter ifrån ett tåg som åkte förbi och blivit rädda för en skylt i stället för både tåget och lastbilen så åkte vi hem igen. När vi var ute och red så red vi bredvid järnvägen då det kom ett tåg. På andra sidan grusvägen vi gick på stod det en skylt för vägarbete. Så samtidigt som tåget susade förbi, som sandor inte brydde sig ett dugg om, blev skylten jätte farlig! Han är bra söt! De flesta hade blivit rädda för tåget och inte för skylten! När vi hade gått förbi järnvägen kom det en timmerbil. Han som körde stannade och stängde av motorn så att vi kunde gå förbi. Lastbilen tog upp hela grusvägen men sandor gick jätte lugnt förbi och var mer nyfiken på diket än på lastbilen! Super duktig!

Jag ska rida i morgon också. Men då blir det lite dressyr. Det var ett tag sen så jag känner att det är dags! Louise ska nog komma och hjälpa mig och Andreas kanske kommer och kollar. Vi hinner ju knappt träffas längre för han jobbar på vardagarna och sen jobbar jag nästan varje helg. Eller som i måndags. Han jobbade 8-16 eller i det söker blev det 18. Och då började jag 16 och slutade 22. Då hinner vi knappt prata med varandra. Så man får försöka ta de stunder man kan få!

Nu måste jag försöka sova och försöka njuta av min sista lediga dag för den här veckan! Sen blir det massor med jobb i helgen! Fredag- 12-21, lördag- 11-20, söndag 12-21! Min plånbok skriker av glädje ;)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback