Två mysiga dagar

18:53:48 2013-05-01

Igår var det ju Valborg. Det började med att alla esteter samlades och övade inför att sjunga in våren på skolgården. Vid tolv sjöng vi så att lungorna höll på att spricka och stämbanden höll på att gå av. Vi hade motvind och människorna framför oss så vi hördes knappt även fast vi nästan skrek -.- när vi var klara och lagom rökta av brasan de tände (motvind och brasan framför oss) så hade jag hål tills musiken började. Då hade jag kursprov i gemu. Vilket förmodligen gick skit! Men jag gjorde mitt bästa! Sen fick jag åka med mamma hem till mig innan jag blev nedstoppad i min säng med två filtar av mamma. Jag har inte alls mått bra men jag klarade en skoldag i alla fall. Jag kan ju säga att jag var lagom slut!
När jag hade vilat i en halvtimme ungefär åkte jag hem till Andreas. När det var dags för motorcyklarna att åka från Askersund åkte vi och kollade på dom. När de var klara, vilket gick ganska fort, åkte vi hem igen innan vi vid tio åkte till brasan i skyllberg. Jag fick några kort men eftersom jag bloggar från mobilen lägger jag upp de en annan dag då jag har tid.

Idag åkte jag och Andreas till godegårdsmarken. Det är en jätte stor marknad på en kulle. Jätte mysigt! Röd färg och fräknar senare åkte vi hem. Bär vi kom hem till Andreas igen så packade vi fika och åkte bort till ett ställe där de har sin båt. De har gjort i ordning på det själva så det va jätte mysigt! Men nu är vi hemma hos Andreas igen och jag hjälper honom med svenskan som ska vara klar tills i morgon. Jag skulle ha åkt hem när vi kom hem från båten men han behövde ha hjälp. Så jag ska åka hem när han börjar bli klar.

Hoppas alla hade en bra Valborg och en bra ledig dag att återhämta sig på ;)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback