Busfrö

17:50:27 2013-10-21
Igår skulle jag åka och rida en tur i skogen. Men när jag vaknade så regnade och snöade det så min ridlust var som bortblåst! Men jag åkte iväg till stallet och mös med sandor innan jag körde lite lydnad på banan innan jag lät honom springa av sig! Han gick som en hundvalp efter mig! Jätte duktig va han! När jag sprang några steg började han slänga med huvudet sådär som de kan göra när de är busiga! Så då lät jag honom springa. Släppa honom är fel ord eftersom han redan var lös! När han travade iväg själv så hade han mulen i backen. Sådär som hästar gör som ska rulla sig. Fast ute i trav vill säga! Så jag trodde inte sandor skulle lägga sig ner! Men jodå, duns sa det bara! Två gånger slängde han sig ner! Han var skitigare mär jag tog in honom från banan än när jag tog ut honom till den! Han fick också till några bocksprång innan han hade sprungit av sig ordentligt! 

I morgon ska jag rida igen. Vi får se om jag kan häva mig ut i skogen bland alla jägare eller om det blir ett pass på banan! 







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback