Ny vecka

20:51:39 2013-09-29
Nu är det snart dags för ännu en ny vecka med jobb och ridning. Jag vet redan vart jag ska vara hela veckan vilket är jätte skönt! Mitt gamla dagis!
 
Veckan kommer även vara fullsmockad med ridning. På tisdag ska jag på hoppträning, sen ska jag rida onsdag och torsdag på Sandor. Sen på lördag ska jag rida islandshäst! Sandors tänder ska raspas och han ska få vaccination på fredag så i helgen ska han få vila.
 
Vi hoppade även lite i dag vilket kändes jätte bra! 80 blir liksom ingen höjd på honom. Men idag satsade vi inte på höjden utan att vi skulle vara raka in mot hindrena och raka efter. Sandor har en förmåga att bli en banan i ena varvet. Han håller fortfarande på att sättas igång så vi fokuserar på att bugga rätt muskler just nu!
 
Igår när jag red var pappa med ut. Vi red ganska långt i skogen. Vi red förbi en skutbana som de såklart var tvungna att skuta på precis bredvid oss. Det blir ju riktiga smällar men Sandor bara hoppade till varje gång de sköt. Han var så himla duktig och höll sig jätte lugn! I alla fall mycket lugnare än vad man kan förvänta sig när de skjuter precis bredvid oss! Jag var så stolt när vi kom hem från ridturen! Men att han blev rädd för en hög med pinnar behöver man ju kanske inte prata om ;) När pappa hade klappat pinnarna så var det ju ingen fara ;)
 
Idag efter att vi hade hoppat så provade vi även att lasta Sandor. Han är lite svårlastad ibland. Men han bara gick på som ingenting! Jätte duktig! Han har inte åkt transport på att tag så vi kände att innan det är dags på allvar på tisdag kan det ha varit bra att ha provat.
 
Idag har jag även varit barnvakt åt världens goaste unge! Han är så himla lätt att ha och göra med, han bara ler! Han sov en stund efter att vi hade varit ute och gått en sväng. Då fick han sova i barnvagnen i hallen. Efter tio minuter ungefär skulle jag gå upp och hämta en sak på mitt rum och då ser jag honom ligga och studera sin napp utan att säga ett ljud. Jag hade inte ens märkt att han hade vaknat. Och när man då börjar prata med honom flinar han bara! De flesta barn gör ju ifrån sig något slags ljud när de vaknar men inte han, han låg så nöjd i barnvagnen!
 
Nu ska jag hoppa ner i min säng så att jag orkar leka med alla barn på dagis!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback