Nya rutiner

20:22:50 2013-09-24
Nu har allt satt igång på riktigt! Nytt jobb betyder mycket mera jobb och många nya intryck! Men jag trivs super bra! Jag jobbar numera som vikare inom skola och dagis. Jag får jobba hur mycket som helst och får vara på väldigt många olika ställen. Men jag har även en väldig frihet! Så det nya jobbet känns jätte bra!
Ganska många dagar efter jobbet åker jag ut till Sandor och rider. Han är numera en riktigt fin häst utseendemässigt. Inge revben syns och han börjar få en rund rumpa. Han får massor med mat och rids regelbundet. Så nu när Sandor äter massor så får han sån himla energi! vilket leder till att han är hur pigg som helst! Idag red vi ut i skogen efter att ha hoppat dagen innan det, och när vi fattade galopp med öronen spikrakt framåt och man riktigt kände hur kul han tyckte det va så fick man bekräftat varför jag tycker om hästar så mycket som jag gör!
I morgon ska bus killen få stå och på torsdag ska vi rida dressyr! Någon dag ska jag även få rida Marias sto! Vilket ska bli jätte kul för hon är superfin!
Till helgen ska jag nog sova hos Andreas. Sen kanske jag ska rida något, vi får se. Annars ska jag bara ta helg som vem som helst som inte har ett jobb då man måst jobba på helgen!
 
Om två veckor ska jag även rida islandshäst med mamma och hennes jobbarkompisar. Det ska bli jätte kul! Det har jag inte gjort på länge!
 
Jag måste ju berätta om min ridhjälm också! Jag fick hem den två dagar efter att jag hade beställt den. Den satt hur skönt som helst och jag är jätte nöjd! Den var även ännu snyggare i verkligheten!
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback