Fredag!

23:51:57 2014-04-25
Det har varit en riktigt skön fredag med väldigt mycket utevistelse! Först på jobbet har jag varit ute nästan hela dagen och sen efter jobbet va jag i stallet till halv åtta ungefär så mycket ute blev det ;) 
Idag red jag även Valencia! Det är då tredje gången jag sitter på henne! Hov är ju riden i skritt och trav så det här kan hon ju ;) lite kommer hon ihåg från förra sommaren. I alla fall, först longerade jag henne, mest som säkerhet ifall hon skulle behöva springa av sig lite, vilket inte brukar vara fallet ;) sen hoppade jag upp! Jag blev då longerad av Maria. Efter en liten stund ville vi att hon skulle gå fram lite mer så då började hon trava några steg. Så vi körde på och tog trav i båda varven! Vilket gick jätte bra! Hon är väldigt försiktig och nästan frågar lite om hon gör rätt vilket hon gör ;) hon behöver känna lite att hon kan ;) hon skötte sig jätte bra i dag! Så hon kan verkligen ;) jätte kul att få trava på henne också för då är vi lite mer påväg! När vi hade travat klart så red jag henne en stund utan lina vilket går hur bra son helst! Gjorde halter och svängde. Hon är superduktig speciellt på halterna ;) så efter dagens ridpass blev det stretching och godis ;) 

När jag kom hem från stallet så hade pappa och Johan lastat massor med grenar (vi har tagit ner en björk) på ett släp som jag fick köra iväg och med hjälp av pappa lasta av. Jag måste öva på att köra släp om jag ska klara av att köra häst själv framöver ;) köra är inga problem alls och jag börjar fatta hur man ska backa rätt också ;) det låter ju jätte lätt jag vet, men det är inte så lätt i början! Vi äger inget släp så jag kan inte köra när jag vill för att öva så jag passar på när vi hyr eller lånar ett ;) efter det så blev det pizza med pappa och Johan medan mamma va på jobbet ;) 

I morgon sk jag hjälpa mammas jobbarkompis barn på deras ridskola. Jag blev efterfrågad ;) så såklart att jag hjälper till! Så i morgon blir det inget stall för mig. Eller ja inte där jag brukar va i alla fall ;) 
På söndag däremot kommer jag bara i stallet ;) då får jag även med en kompis som ville se lilla prinsessan ;) 

Nu ska jag sova om jag ska orka hjälpa barnen i morgon! Godnatt! 









Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback