Måndag

21:13:36 2014-04-14
Idag har jag varit ute hela dagen! Med undantag för mat! Så himla skönt att kunna jobba ute när det är såna här fina dagar och inte bara sitta inne :) 
Efter jobbet åkte jag till stallet. Jag tänkte köra lite horsemanship i dag på banan och det slutade med att jag satte på både träns och sadel och hängde på henne efter att jag hade varit på banans ;) hon va jätte duktig och brydde sig inte alls om mig på ryggen! Duvel och shiny va inne i stallet så hon brydde sig mest om dom ;) hon fick se duvel för första gången så han va jätte intressant ;) han går i en annan hage på andra sidan stallet så det är inte lätt att se alla. 
När jag va klar så mös jag väldigt länge med henne i stallet. Finputsade lite på manen (den är nyklippt och då brukar man få klippa efter några dagar för hårstrån som låg gömda när man klippte), borstade bort massa vinterpäls, och bara lärde känna henne :) det tar ju tid men det har gått jätte bra hittills!  

I morgon ska jag jobba och byta däck på bilen. Det finns massor att göra hemma innan helgen! Jag fyller ju på lördag och då kommer det massa folk. Så det ska städad och bakas! Så i morgon blir det inget stall. Men på onsdag efter jobbet ska jag åka ut. Då kanske det till och med är dags att sitta upp! Vi får se ;) det har ju gått så bra hittills så man vet aldrig ;)
Det kan nog va ganska skönt för Valencia att bara bara i hagen en dag när det är så mycket nytt. 

Här är en bild från dagen. Inte så snyggt med grimman runt halsen men jag visste inte hur hon va att tränsa eftersom jag inte hade gjort det än så för säkerhets skull fick den sitta där ;)





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback