Seg dag

21:07:00 2014-04-23
Idag har det varit en riktigt seg dag! Först jobb och sen till stallet. När jag skulle sväng in till stallet stod det en man som hade en båt på släp. Hans släp va påväg agg gå sönder så jag hjälpte honom först innan jag kunde åka in och ta in Valencia! 

När jag skulle hämta Valencia i hagen kom hon och mötte mig! Vilket hon inte har gjort tidigare så hon börjar nog känna sig trygg med mig! Jätte kul att hon kom! Idag blev det tömkörning på schemat då jag inte hade någon hjälp om jag skulle rida. Eftersom jag bara har suttit på henne två gånger innan så är det ganska skönt att ha hjälp såhär i början. Om jag inte har sagt det förut så säger jag det nu: hennes inridning är påbörjad förra sommaren men inte klar så vi tar allt väldigt lugnt och försiktigt så att det inte ska bli något konstigt för henne! :) hon va väldigt duktig i dag med tömkörningen i alla fall ;) 
Efter passet så duschade jag henne med schampo! Det behövdes kan jag säga! Hon va inte längre en brun skäck med vitt utan en brun skäck med grått! Så himla dammig! Hon hade verkligen tryckt in dammet i pälsen ;) så lite renare blev hon i alla fall! För att hon inte skulle lägga sig och rulla direkt när hon kom ut i hagen så gick jag med henne till en gräsmatta så att hon fick äta lite gräs! Vilket va väldigt uppskattat ;) efter ca 40 min så fick hon komma ut i hagen igen då lite fuktig bara! Men när jag sen 5 min senare stod och mockade ur lösdriften kastade hon omkull sig och rullade i alla fall och är nu lika dammig som innan -.- tack för den ;) 
En riktigt mysig stund i stallet blev det! Det fick mig även på bättre humör! Det brukar det göra! 

Nu ska jag strax göra mig i ordning för att sova så att jag orkar jobba i morgon! 
I morgon skulle bli min lunga dag, kommer ni ihåg att jag sa det? Jag slutar ju ett. Men så blir det inte i alla fall ;) min moster ska komma och gratta mig och sen ska jag gå långpromenad med Caesar! Jätte kul med besök från moster! Och jag behöver ändå röra lite på mig så då är det skönt med sällskap från Caesar! På kvällen sen kan jag i alla fall pusta ut och bara ta det lugnt! 










Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback