Söndag

21:08:17 2014-04-27
Idag har det varit så himla härligt väder ute! Jag har varit ute tills nu! 
Först i dag hjälpte jag mamma att städa i förrådet. Sen åkte jag iväg för att hämta upp Linnea hos henne för att sen åka till stallet. Hon följde med och fotade lite men bilderna ska jag försöka föra över till datorn i morgon för i dag har jag inte hunnit. 
Väl i stallet skötte sig Valencia jätte bra! Lyssnade bra och stod helt stilla i stallet! Det brukar hon göra men jag, Linnea och Maria stod också utanför stallet en stund med henne inne och pratade. Även då stod hon stilla! 
Maria skulle hjälpa mig lite i dag och longera mig på banan som hon brukar göra men precis när jag skulle hoppa upp på Valencia så kom det ett par som skulle kolla stallplats. Så Maria ledde mig runt banan två varv och sen frågade hon om jag klarade mig själv. Så hon släppte oss och gick bort till de sol skulle kolla. Så jag red runt på banan. Svängde, gjorde halt och allmän lydnad! När jag hade skrittat henne ett tag så tänkte jag att jag tar även lite trav. Även fast vi inte blir longerade! Linnea kan inte longera för hon går på kryckor ;) Så vi tog trav ändå! Vilket gick super! 
Innan traven kom Max farandes från skogen, då blev Valencia rädd och travade iväg några steg och gjorde två galoppsprång och sen tittade hon på Max och bara: jaha va det bara du, jaha då går jag då. Gick hur bra som helst! Hon hoppade mest iväg bara för att, ifall det skulle vara farligt ;) men hon är ju så gilla coollugn så det är ju inga problem alls! 
Efter traven så fick det räcka! Jag kör inte så länge alls för att hon ska orka och tycka att det är kul. Så jag avslutar alltid när det går bra för att ha en positiv känsla till nästa gång jag ska sitta upp! Väldigt viktigt i början. 

I morgon kommer jag jobba ett tio timmars pass. Så i lorgon efter jobbet ska jag först åka till återvinningsstationen med mamma. Ja jag ska inte kasta iväg mamma men jag ska hjälpa henne med grejor ;) sen ska jag bara ta det lugnt! Det kommer bli en körig dag i morgon! 4 vikarier på 25 barn! Men det ska nog gå bra. 

På tisdag ska jag också jobba men vet inte när än. Efter jobbet ska jag och Lotta till Örebro och fixa lite inför London. Det är lite saker vi måste köpa innan vi ska åka. 

Nu måste jag göra mig i ordning för att sova så att jag orkar jobba i morgon. 

Nu får en bild från i dag i alla fall ;) 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback