2014

23:06:57 2014-01-04
Nytt år. Nya möjligheter. Och jag står och stampar på samma ställe som förut. Jag vet inte vad jag vill bli! Där står jag och stampar! Visst jag har jobb och sånt men det jobbet har jag bara i två och ett halvt år till eftersom jag inte är utbildad. Men visst det är även 2.5 år så på den tiden hoppas jag att jag vet vad jag vill bli! Så ja lite smått panik börjar jag få!
 
Annars är det bara bra! Jag har lyckats hitta en foderhäst som är helt underbar! Det är hon som äger stallet som Sandor står i för tillfället som äger den. Det är ett svart litet sto på 2.5 år som jag hjälper till att rida in. Hon är helt underbar och gör inget för att vara elak. Gosar och är jätte nyfiken på allt. Jag hjälper till att rida in henne för att sen träna och tävla henne. Just nu är hon ca 1.63 någonting i mankhjöd. Hennes mamma är 1.77 och hennes pappa 1.67 så några cm till hoppas jag att hon blir!
 
Sen rider jag fortfarande Sandor. han ska förmodligen flytta i slutet på januari så det kommer bli ett väldigt åkande fram och tillbaka men jag får väl försöka få det att fungera.
 
Jag jobbar som vanligt men har nu inte jobbat sen torsdagen innan julafton. Dagisen är stängda och det behövs väldigt lite vikarier när det är öppet. Så jag har bara slappat och blivit allmänt lat! på tisdag blir det förmodligen första gången jag jobbar sen jul! Det ska bli skönt samtidigt som jag sa att jag har blivit lat ;)
 
Andreas lever också och är i skrivande stund hos en kompis. Vi firade nyår hemma hos mig med trerätters middag och fyrverkerier. Jätte mysigt!
 
Så ser det ut i mitt liv just nu. Mycket häst, lite jobb och mycket lathet! Eller ja lat är jag väl egentligen inte. Jag rider två hästar varannan dag och det är sällan jag sitter still. Nu är ett undantag ;) Det är alltid något på gång!
 
Jag bloggar från datorn nu eftersom bloggappen är lite seg när jag skriver men från mobilen kommer bilder. Så det kommer bilder fast i ett annat inlägg bara ;) jag ska plocka upp mobilen så fort jag har tryckt på publicera!
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback