Tisdag

19:51:21 2014-07-01
Idag är det tydligen tisdag. Jag har helt tappat bort dagarna även fast jag jobbar! Inte det bästa kanske men då känns det som att det snabbare blir helg ;) 
Idag jobbade jag 6.30-14 och sen åkte jag direkt ut till stallet. Jag flyttade till "lilla" stallet med V i dag ;) eller ja hennes grejer eftersom hon går ute på nätterna nu ;) men hon ska stå där i höst i en Box så då kände jag att eftersom jag ändå gör i ordning henne där nu när andra stallet är fullt med Hö så kan jag lika gärna ha grejorna i lilla ;) stallet där Valencia står har två stall. Ett "stort". Stora boxar och stor stallgång. Det andra har lite mindre normalstora boxar och mindre stallgång och dörrar ;) Båda är riktigt fina stall! Nu kommer det bli så att jag kommer få ha stallet i princip för mig själv! Det är en till som har sina grejor där men hans hästar ska inte gå inne ;) men V får såklart en kompis att stå inne med sen men det blir nog speedy, shettisen i stallet ;) det kommer bli riktigt mysigt och Valencia verkar nästan lugnare i det stallet ;) 
Idag blev det ett pass på banan. Vilket gick hur bra som helst! Lyssnade bra på skänkeln, gjorde jätte fina galoppfattningar i båda varven (med undantag för att hon inte fick rätt galopp i ena, men det ska övas på), gick super på tygeln och inga dumheter alls! Annars brukar hon kunna markera lite när det blir jobbigt men det va inget sånt alls i dag! Jag tror att Både jag och Valencia hade en jätte bra känsla när vi slutade och jag kände mig faktiskt lite stolt över vad jag har lärt henne på två månader! ;) 
I morgon ska hon få stå och vila upp sig innan vi ska ut och åka på torsdag! Vi ska åka och rida i askersundsbyn för lite miljöbyte ;) sånt är jätte nyttigt! 

Så i morgon står bara jobb på schemat. Vilket ska bli ganska skönt med tanke på att jag är dunder förkyld! Så lite vila ska bli skönt ;) men jag har börjat räkna ner fram tills semesterns så de sista dagarna ska jag nog klara ändå ;) 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback