Midsommarhelgen

17:41:57 2014-06-22
Ännu en helg är snart slut och det är dags för en ny vecka.
I fredags åkte jag till stallet tidigt på morgonen för att ge hästarna frukost. När kag ändå var där tog jag och Valencia en tur i skogen, vilket hon uppskattade! Hon va väldigt tittig först men när vi hade kört lite galopp så va hon som vanligt och skrittade på utan problem ;) det blev mycket mys i stallet innan jag åkte hem. 




På kvällen åkte jag och Caesar ut till stallet för att ge hästarna kvällsmat innan vi åkte till Linnéa och Elvis (linnéas hund). 


Där spenderade vi kvällen innan jag åkte hem. Jag skulle upp till hästarna på lördagsmorgonen också :) när hästarna hade fått frukost så tog jag och Valencia ett barbacka pass på banan! I skritt blev det! Några korta travsträckor blev det allt men när jag började trava första gången blev Valencia lite rädd för mig när jag skumpade runt på ryggen ;) men sen gick det bra för henne när jag travade och mindre bra för mig med balansen ;) jag har noll balans kvar! Och jag som hade jätte bra balans förut! Det gick i alla fall bra och var jätte härligt! 
Hem efter det innan det va dags att åka tillbaka för kvällsmat ;) då fick jag ett varmt välkomnande av Valencia, shiny, Mary och den nya hästen i deras hage, layla. Om jag inte mins fel namn ;) de har tre hagar att gå i och gick då i sista hagen. Så när jag ropade tog de fart i galopp och kom och mötte mig! Mysigt! 


Valencias "tröttläpp" ;) 


I dag har jag bara tagit det lugnt. Jag har dragit på mig en förkylning så jag har bara legat i soffan och inte orkat resa på mig! Så hoppas på en bättre dag i morgon ;) 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback