Ett tag sen

15:46:11 2014-03-06
Nu var det ett väldigt långt tag sen jag bloggade. Men det har hänt ganska mycket så jag tar väl och skriver om det viktigaste. Eller ja. Jag har inte längre någon pojkvän så nästan all min tid går åt att jobba och rida numera. Så slipper jag tänka ;) Jag träffar också väldigt mycket kompisar vilket också är väldigt kul. Är jag inte i stallet är jag med en kompis. Så nu när det börjar bli vår och ljusare börjar jag bli gladare och gladare och mer som mig själv igen :) Igår red jag shiny igen efter e lite mer ön en månade bebis vila. Vilket gick super! Hon lyssnade jätte bra och va jätte lugn! Vi longerade inte ens först utan jag hoppade bara upp som vanligt och red i alla gångarter! Duktig tjej! Sen longerade jag en annan häst som jag ska rida lite när shiny har lite vila. Hon är ju så liten så hon behöver vila för att ta in allt hon lär sig och för att växa. Så den lilla tjejen jag sak rida heter Grace eller redy for Grace. Hon är 6 år med fälttävlansstam som jag sakta men säkert lär känna. Jag har inte suttit på henne än för hon är väldigt osäker och vi vet inte hur mycket hon kan så vi kör väldigt basic med henne och hänger bara lite grann. Men det verkar inte vara några som helst problem så nästa eller näst nästa gång ska jag sitta upp.
 
I morgon ska jag med Shiny och Grace på löshoppning. Vilket ska bli spännande med Grace för hon ska tydligen va jätte duktig att hoppa. Hon är hoppad med ryttare också men vi tar det ändå lugnt ;) Går allt som det ska kanske vi kan vara med på någon cm hoppning i vår eller höst :)

Det känns som att mitt liv bara blir bättre och bättre just nu. Ljusare och ljusare precis som våren.
 
I morgon kommer det massor med tjejer hit som ska kolla på lite gamla bilder från när vi alla red tillsammans i samma stall. Det ska bli jätte kul! Många av dom har jag inte träffat på kanske 3-4 år! Så det blir lite av en återträff ;)
 
Så livet flyter på och jag känner att jag börjar bli mig själv igen!
 
 
 

» ellen

Ja det var verkligen supermysigt!! vi får bli bättre på att ses :)) <3

Svar: Ja det måste vi verkligen bli! :)<3
"Fall seven times, stand up eight"

2014-03-16 // 16:38:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback