Gnägg

23:45:35 2014-05-28
Idag jobbade jag 9-17 och hann sen hem för att säga hej då till mamma och pappa som åker bort över helgen och kommer hem på söndag. Så Johan och jag ska bara hemma själva. Med Sara såklart som kommer i morgon! Så just nu har jag intagi mammas och pappas dubbelsäng nere med Caesar :) 
När jag hade sagt hej då så åkte jag mot stallet. När jag skulle ut i hagen och hämta Valencia så gnäggade hon välkomnande och kom och mötte mig. Gos tjejen! Idag blev det ett pass på banan efter tömlongering och promenad i några dagar. När jag hoppade upp så lät jag henne skritta på långa tyglar först och så fort jag hoppade upp i sadeln böjde hon på nacken och gick framåt i form! Med långa tyglar! Sen 70% av passet fortsatte hon i form! Super duktig! Jätte kul att känna att det går framåt så som det gör! Hon blir ganska fort trött men det kan jag förstå ;) så vi rider inte länge alls! Avsluta positivt bara ;) galoppen måste vi öva mer på för att hon ska orka och hålla igång och öva mer på fattningarna. Men snart kan hon nog klassas som inriden ;) 
Hon lär sig väldigt fort och förstår efter inte lång tid alls vad man menar vilket är jätte kul! Som i dag när hon gick i form! Vilket är ett jätte stort steg framåt! Jag avslutade passet med världens leende på läpparna ;) så mycket beröm och morötter blev det ;) mums tyckte V! 

Valencia fyller ju år snart så jag måste köpa något fint till henne. Jag och Sara ska till Marieberg i morgon så då ska vi svänga förbi hööks och köpa lite nödvändigt och present såklart ;) efter Marieberg ska vi hem och gå på spa. Ska bli hur skönt som helst att bara slappna av och träffa bästa vännen! Helt sjukt att vi har känt varandra sen vi va åtta! I 12 år har vi stått ut med varandra ;) vi bor ju ganska långt ifrån varandra, 12 min för att vara exakt, men när man träffas så är det som att man aldrig har varit ifrån varandra! Super kul! Hon stannar här tills på lördag så vi har massor inplanerat! Hon ska få träffa Valencia och se hur hon ser ut, vi ska shoppa, få på spa och bara umgås! 

Nu ska jag sova. Eftersom jag sover nere hos Caesar kommer han väcka mig för mat och kiss i trädgården vid 4-5 i morgon ;) godnatt! 

En jätte charmig bild på V efter ridpasset! Grimman är sned för att hon tittar mot mig med nöjda ögon ;)

Även bilder från kvällspromenaden med Mimmi och Caesar.







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback