Häst dag

22:13:07 2014-05-01
Idag har det varit en riktig hästdag! Jag tog på mig ridbyxorna vid halv elva och tog av mig dom för en halvtimme sen! Innan stallet hämtade jag upp linnéa som följde med och tog lite kort och höll inär jag hoppade upp. Valencia var väldigt framåt i dag och ville trava. Jag saktade av till skritt och då skrittade hon två steg och sen började hon trava igen ;) Så i dag var hon riktigt pigg. sån har hon inte varit förut. Mendet blåste ju lite och va lite svalare också ;) Jag drev på henne lite mer och började kräva lite av henne vilket går galant. Det gäller bara att hon ska förstå vad hon ska göra så kommer det inte vara några problem alls! 
 
När jag var klar med henne så följde jag med Linnéa hem och åt mat hos henne för att sen följa med henne till stallet och rida hennes häst Ludde. Det va jätte kul att få rida honom igen och känna vilken skillnad det är på både honom och mig! Jag red ett ganska långt pass mot vad jag är van med nu när jag har ridit unghäst ett tag s jag känner mig som gelé! Men då vet jag att jag har jobbat ;) 
 
Här har ni lite bilder från dagens ridtur på Valencia! Man kanske inte riktigt ska kalla det dressyrpass än men det kommer snart ;)
 
 
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback