Två underbara dagar!

00:31:35 2014-05-18
Jag har haft två helt underbara dagar nu fredag och lördag! I fredags jobbade jag hela dagen med 11 barn, utflykt till väderkvarnsbacken, långbord, film och popcorn ;) sen på kvällen va jag med på after work med personalen där jag jobbar nu och två veckor framåt! Så en trött och nöjd Jessica kom hem senare på kvällen. 

Idag då! Mamma följde med mig ut till stallet där Uteritt stod på schemat! Andra gången ute i skogen för Valencia! Första gången tyckte hon det va jätte läskigt! Men nu andra gången kändes hon mycket mer avslappnad och vi hade en mer mys känsla! Vi provade till och med trav i skogen. Så bra gick det! Eftersom hon inte är helt inriden än så är trav i skogen ett stort plus! Hon slappnade av ännu mer när vi kom fram till öppna gärden. Då fanns det inga svansätande träd i närheten ;) vi mötte till och med hästar i skogen som hon bara tittade på. Mamma som va med hade inte behövts då Valencia skrittade på med en riktig fart och drog snabbt ifrån mamma som skulle vara lite trygghet ;) 
Det var så himla härligt att komma ut i skogen! Jag har inte varit ute ordentligt i skogen sen december! Så det var verkligen dags! 

Efter att jag hade varit i stallet hämtade jag och mamma upp Linnéa som följde med hem för en kväll med massor av prat och skratt! 
Så även lördag blev en toppendag! 

I morgon ska jag gå långpromenad med Caesar och sen bara ta det lugnt innan en ny vecka med jobb, jobb och mera jobb. Sen stall också förstås ;) 

På måndag ska jag förmodligen rida ut med en annan från stallet och visa lite vägar. Några korta vägar i alla fall eftersom Valencia inte orkar så mycket än :) det ska bli jätte kul att rida med någon! Så hoppas han fortfarande har tid att rida ut! 

Här kommer lite bilder från dagen och även en bild på Valencias nya flyway, rosa såklart som matchar grimman ;) 















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback